«آنها تایرون را شبیه‌سازی کردند»، علی‌رغم چرخش‌های نیمه‌پهلو، کمدی-هیجان‌انگیز ارزشمندی است.

جولای 19, 2023 by بدون دیدگاه

تیونا پریس در نقش یو یو، جیمی فاکس در نقش اسلیک چارلز و جان بویگا در نقش فونتین در

تیونا پریس در نقش یو یو، جیمی فاکس در نقش اسلیک چارلز و جان بویگا در نقش فونتین در

هالیوود از آن زمان گرفتار یک دم دم شده است برو بیرون، با تعدادی فیلم و نمایش ژانر — مانند قبل از حمله، آنها، و حتی نگران نباش عزیزم – تلاش و ناکامی برای بازگردانی جادوی کمدی ترسناک و اجتماعی جوردن پیل. در این راستا، نتفلیکس آنها تایرون را شبیه سازی کردند در مورد کانال‌کشی Peele ایده درستی دارد. اول و مهمتر از همه، شباهت کمتری به آن دارد برو بیرون نسبت به پیگیری مغزی و طبقاتی خود، ما (چاهی که فیلمسازان کمی از آن بیرون کشیده اند). دوم، این شباهت ها تا حد زیادی ساختاری و عمیق هستند و فیلم برای آن بهتر است. ممکن است فقط در جهش هیجان انگیز باشد، اما به شدت سرگرم کننده است.

اولین کارگردانی جوئل تیلور که با تونی رتن مایر فیلمنامه را نوشت. آنها تایرون را شبیه سازی کردند یک غوغای کاملاً لذت بخش (اگر در مواقعی از نظر مفهومی نیمه کاره) است که گهگاه به دوران Blaxploitation بازمی گردد، اما بیشتر مسیر خود را طی می کند. این برنامه توسط سه اجرای دقیق ترقه‌ای از جان بویگا، تیونا پریس، و جیمی فاکس رهبری می‌شود، و در حالی که در ۲۱ جولای برای پخش در دسترس خواهد بود. باربنهایمر آخر هفته پیچیده تر شد – اگر فرصت دارید ارزش تماشای آن را در یک تئاتر شلوغ دارد.

صبر کنید… فرض چیست آنها تایرون را شبیه سازی کردند?

جان بویگا در نقش فونتین و تیونا پریس در نقش یو یو در فیلم «آنها تایرون را شبیه‌سازی کردند».

جان بویگا در نقش فونتین و تیونا پریس در نقش یو یو در «آنها تایرون را شبیه‌سازی کردند».

اعتبار: پریش لوئیس/نتفلیکس

همانطور که نشان داده شده است در تریلر آن، آنها تایرون را شبیه سازی کردند به دنبال کشف یک توطئه دولتی است که در معرض دید عموم پنهان شده است، با امکانات علمی مخفی درست در زیر یک محله فقیرنشین سیاه پوستان. با توجه به عنوان فیلم، اشاره به ماهیت علمی تخیلی آن دقیقاً اسپویلر نیست، اگرچه پیچ و خم های زیادی در انتظار است. اکثر آنها، علیرغم اینکه از مایل‌ها دورتر تلگراف می‌شوند، دقیقاً همانطور که در نظر گرفته شده‌اند، کار می‌کنند، به‌جز نمایش‌نامه نهایی فیلم، که تم‌های قدرتمند در غیر این صورت کاملاً به هم گره نمی‌خورد. اما در این میان، فیلم به شکلی ماهرانه و غیرمنتظره ساخته می‌شود، به طوری که حتی اگر افشاگری‌های مختلف آن برای بیننده بدیهی به نظر برسد، تماشای شخصیت‌ها که یکی یکی آن‌ها را کشف می‌کنند، بخشی از سرگرمی می‌شود.

بویگا نقش فونتین، فروشنده محلی مواد مخدر را در حومه ای فرسوده به نام «گلن» بازی می کند. این نام مستعار خود را با چندین محله آمریکایی به اشتراک می گذارد، اما مکان آن به همان اندازه ساختگی، ناشناس و عمداً عمومی است که اسپرینگفیلد در سیمپسونها. این یکی از جنبه‌های مختلف تجربه سیاه‌پوستان آمریکایی است، از شیوه‌ای که فقر مردم را به جرم و جنایت وادار می‌کند تا روشی که جوامع در این شرایط حس مشترکی از زبان، درک و هویت ایجاد می‌کنند. هر شخصیتی که فونتین با آنها در تماس است – چه تبادل آنها خوشایند باشد و چه خصمانه – باعث می شود که گلن احساس زنده بودن و زنده بودن کند، حتی اگر زمان بندی رنگ تیره فیلم همیشه به شما اجازه ندهد آنچه را که روی صفحه است ببینید. به این ترتیب، خوب یا بد، یک فیلم نتفلیکس است (ظاهر تاریک و صاف آن احتمالاً نتیجه مشخصات فنی مورد نیاز غول جریان).

همچنین یک چیز عجیب و غریب در مورد این محله و نحوه ثبت آن وجود دارد. تیتراژ آغازین فیلم به فیلم‌های Blaxploitation مربوط به دهه 1970 بازمی‌گردد، از فونت بلند و طرح زرد کم‌رنگ آن‌ها، تا بافت دروازه‌ای که کارت عنوان را به لرزه در می‌آورد، گویی در یک پروژکتور فیلم چروکیده نمایش داده می‌شود. بافت فیزیکی فیلم باعث می‌شود در برخی مواقع احساس کند که یادگاری از دهه‌های قبل است. هر فریم پر از نویز دیجیتال برای تقلید از دانه های سلولوئید است، اما با طراحی روشنایی کم کنتراست یک تولید دیجیتال مدرن. گاهی اوقات این تصور را می دهد که خمیر کاغذ یا کلاسیک دوباره کشف شده است، البته بدون مسدود کردن کلاسیک، قاب بندی سبک، یا شکوفایی خمیری مانند زوم های تصادفی. این ممکن است در ابتدا مانند یک شکست زبان سینمایی به نظر برسد، به خصوص که فیلمسازی تیلور بسیار مدرن تر است – بیشتر vérité و در چهره شما با این حال، این گسست زیبایی شناختی بین سبک های گذشته و حال، با توجه به داستان در دست، مناسب است.

شخصیت فاکس، دلال شیک اما مغرور اسلیک چارلز – که مدیون پول فونتین است – یک کهن الگوی متمایز از ژانر Blaxploitation هم از نظر رفتار و هم از نظر سبک است، همانطور که یویو، کارگر جنسی شیرین و جاه طلب پریس نیز همینطور است. موسیقی متن فانک، سدان های دهه 70 و مدل های موی طبیعی حجیم حتی بیشتر در مورد این فرض هستند – و با این حال، آنها تایرون را شبیه سازی کردند در دهه 70 تنظیم نشده است. فونتین، که لباس، موها و کباب‌های طلایی‌اش به ویژه مربوط به دوران نیست، با پسر جوان محله‌ای که به تازگی پخش شده را تماشا می‌کند تعامل دارد. باب اسفنجی قسمت های مربوط به اواسط دهه 2000، در حالی که یک فروشنده مواد مخدر رقیب از موتورولا ریزر مربوط به همان دوران استفاده می کند. بنابراین، مطمئناً فیلم باید بازگشتی به زمانی باشد که فرهنگ هیپ هاپ و سیاه‌پوستان اخیراً به شهرت جهانی دست یافته بودند، در حالی که ادای احترام بیشتری به محیط فرهنگی نوظهور دهه‌های قبل است؟ خوب، می توان فکر کرد، اما ارجاع به ارزهای دیجیتال مدرن، تعیین دقیق تنظیمات آن را بسیار پیچیده تر می کند.

این تنشی است که فیلم واقعاً آن را تصدیق نمی کند (البته با دلیل موجه)، اما به وهم آلود بودن آن چیزی که به نظر می رسد روز به روز تعاملات پیش پا افتاده است، می افزاید، گویی فونتین در یک ذهن بی حس گیر افتاده است. روز گراند هاگ-حلقه زمان، گپ زدن با شخصیت هایی که دیالوگ های تکراری مانند NPC های بازی های ویدیویی ارائه می دهند و با مردم پشت درهای بسته. اما حدود 15 دقیقه از زمان اجرای آن گذشته است، آنها تایرون را شبیه سازی کردند نوسان عظیمی می‌گیرد که مخاطب را از نظر میزان اطلاعاتی که انتخاب می‌کند و رویداد خاص و خشونت‌آمیزی که از طریق آن آن را آشکار می‌کند، بسیار جلوتر از شخصیت‌ها قرار می‌دهد. از آنجا به بعد، آن را به مسابقات.

آنها تایرون را شبیه سازی کردند یک کمدی-هیجان انگیز پیشران با وزن است.

تیونا پریس در نقش یو یو، جیمی فاکس در نقش اسلیک چارلز و جان بویگا در نقش فونتین در فیلم «آنها تایرون را شبیه‌سازی کردند».

تیونا پریس در نقش یو یو، جیمی فاکس در نقش اسلیک چارلز و جان بویگا در نقش فونتین در «آنها تایرون را شبیه سازی کردند».

اعتبار: پریش لوئیس/نتفلیکس

به زودی، فونتین شروع به درک این واقعیت می کند که چیزی اشتباه است، تا حدی به لطف حضور شاسی بلندهای مشکی دولتی که در اطراف گلن مشاهده شده اند. با همراهی اسلیک و یو یو، او شروع به بررسی اتفاقات عجیبی می‌کند که شامل افراد گمشده، تأسیسات زیرزمینی و تزریق آشکار مواد مرموز و تغییردهنده ذهن به محصولاتی است که به طور کلیشه‌ای با جوامع سیاه‌پوست مرتبط است: مرغ سرخ‌شده، اتو مو و انگور. نوشیدنی‌های طعم‌دار، که از طریق شبکه‌های تلویزیونی سرمایه‌داری برای سه نفر تبلیغ می‌شوند. فیلم برای اینکه به معنای واقعی کلمه «افیون توده‌ها» باشد – عبارتی که کارل مارکس هنگام اشاره به مذهب ابداع کرده است – حتی این ایده را مطرح می‌کند که موعظه‌های کلیسای محلی گلن مملو از پیام‌های پنهانی است.

با راهنمایی یو-یو – او خواننده مشتاق نانسی درو است – این سه نفر با بررسی این توطئه گسترده، بسیار بیشتر از آن چیزی که بتوانند بجوند، گاز می گیرند، که منجر به موقعیت هایی می شود که در آن پارانویای آنها به همان اندازه قابل ارتباط و خنده دار است. تیلور حقایق درخشان تجربه زیسته را حتی در پوچ ترین موقعیت ها به ارمغان می آورد، که ساکنان گلن را می بینند که به طرز عجیبی اما به شیوه های عمیقاً انسانی و آشنا رفتار می کنند و یویو، اسلیک و فونتین را مجبور می کنند هر بار که «نیروهایی که هستند» به کاوش عمیق تر بپردازند. طول بسیار زیاد برای جلوگیری از تشخیص

اما شاید بهترین تجربه زندگی شده در آن یافت شود آنها تایرون را شبیه سازی کردند این احساس است که زندگی شخصیت ها ممکن است کاملاً در کنترل خودشان نباشد، که افکار آنها را بلافاصله به سمت توطئه دولتی سوق می دهد. علیرغم بازگردانی های گاه به گاه Blaxploitation، این فیلم از این طریق، در برانگیختن نظریه توطئه آنلاین کاملاً مدرن است. با این حال، پاسخ‌های خود را در ویژگی‌های فرهنگی، با یادآوری پاسخ‌های دولت ایالات متحده، ریشه می‌دهد آزمایشات سیفلیس تاسکگی و به ادعای سیا تزریق کراک کوکائین به جوامع سیاه پوست البته، شبیه سازی بسیار دور از ذهن تر از بیماری ها و داروها است، اما در آنها تایرون را شبیه سازی کردند، این فقط نوک کوه یخ است. بازگشایی مداوم تمام حقیقت تقریباً تمام ساکنان گلن را وارد یک جنگ تمام عیار می‌کند، که اغلب به نتایج زانو سیلی منجر می‌شود.

اساساً به جنگی برای خودمختاری تبدیل می شود. این یک راه است آنها تایرون را شبیه سازی کردند القا کردن شبح اجتناب ناپذیر برو بیرون، اگرچه به طور متفاوتی در مورد آن صحبت می شود – اما درست زمانی که به نظر می رسد فیلم به اوج خود در کمدی-اکشن رسیده است، چرخش تندی به سمت چپ می گیرد و نشخوار عمیق تری را در مورد مضامین زیرینش وادار می کند. در حالی که Foxx و Parris به اندازه کافی به طعنه می پردازند، این جایی است که بویگا بیشتر می درخشد.

آنها تایرون را شبیه سازی کردند یک درام معنادار نیز هست

متأسفانه هالیوود علیرغم اینکه بویگا را در پروژه های بزرگی مانند دیزنی انتخاب کرده است، حق خود را به او نداده است. جنگ ستارگان دنباله سه گانه و حاشیه اقیانوس آرام: قیام. او از آن زمان به دنبال گوشت عاطفی، مانند تولید بریتانیای استیو مک کوئین، در جای دیگری بوده است تبر کوچک، و ایندی آمریکایی شکستن، اگرچه توسط نتفلیکس توزیع شده است آنها تایرون را شبیه سازی کردند به نظر می رسد به این وعده عمل نشده عمل کند.

این فیلم به عنوان یک کمدی تاریک B-side عمل می کند به بلوک حمله کنید، حمله مایل در دقیقه بویگا به بریتانیا در سال 2011 (که به دنبال آن نقش مکمل به یاد ماندنی او در درام نیجریه ای انجام شد. نیمی از خورشید زرد; هالیوود واقعا او را کثیف کرده است). هر دو به بلوک حمله کنید و آنها تایرون را شبیه سازی کردند به پرسش وجودی ارزش ذاتی یک فرد زمانی که توسط سیستم های بزرگتر محکوم می شود، رسیدگی کنید. آنها تایرون را شبیه سازی کردند این سوال را در فرضیه علمی تخیلی خود می‌سازد، و در حالی که مملو از لحظات خنده‌دار و هیجان‌انگیز است، به بویگا زمان و فضای تنفسی برای تجسم این مفهوم می‌دهد و او را با تصورات مطیع و مطیع خود روبرو می‌کند.

مسلماً، فیلم شاید با این پیش‌فرض بیش از حد پیش می‌رود، به لطف یک افشای نهایی که متأسفانه با رویکرد خودش در تضاد است. با این حال، با نگه داشتن بویگا در مرکز خود، زمینه احساسی واقع گرایانه ای را حفظ می کند که از دور شدن بیش از حد از ریل جلوگیری می کند. در همین حال، تیلور و کن سنگ، فیلمبردار، حس حرکتی را حفظ می‌کنند که در غیر این صورت ممکن است با چنین پیچ‌ش‌های نسنجیده‌ای به زانو در می‌آید، و اغلب از برداشت‌های بلند پنهانی استفاده می‌کنند که اکشن را همیشه متمرکز نگه می‌دارد.

در لحظاتی که فیلم به طور فعال به سمت نتیجه انفجاری (هر چند از جهاتی ناامیدکننده) خود نمی رود، فیلمسازان صحنه های آرام تر آن را با کادربندی کج آغشته می کنند. چه در لحظات تحقق یا حتی تبادل ساده دیالوگ، دوربین باعث می شود فونتین احساس کند از زمان و مکان دور نیست. تیلور می داند که چگونه از حس ناامیدی بویگا مانند معدود فیلمسازان آمریکایی دیگر استفاده کند، و او آن را هم در جلوه های دراماتیک و هم کمدی به کار می برد.

به عنوان یک تمرین فکری، آنها تایرون را شبیه سازی کردند حداقل کمی ناامید کننده است. اما به‌عنوان یک کمدی با پشتوانه‌های احساسی معنادار، سواری وحشیانه‌ای است که به ندرت سرعتش کاهش می‌یابد و نیاز به تجربه با جمعیت دارد.

آنها تایرون را شبیه سازی کردند 13 جولای در سینماها و 21 جولای در نتفلیکس نمایش داده می شود.

#آنها #تایرون #را #شبیهسازی #کردند #علیرغم #چرخشهای #نیمهپهلو #کمدیهیجانانگیز #ارزشمندی #است