ارزش توییتر اکنون یک سوم مبلغی است که ایلان ماسک پرداخت کرده است

از زمانی که ایلان ماسک در سال گذشته توئیتر را به مبلغ 44 میلیارد دلار خریداری کرد، این موضع کاملاً مورد توافق قرار گرفت که او برای پلتفرم رسانه اجتماعی بیش از حد پرداخت کرده است.
با این حال، به نظر می رسد مبلغی که او بیش از حد پرداخت کرده است، پس از خرید در حال افزایش است.
مطابق با وفاداری، توییتر اکنون حدود 33 درصد ارزشی دارد که میلیاردر در ابتدا برای آن پرداخت کرد. به این ترتیب ارزش توییتر تقریباً 15 میلیارد دلار است. این رقم از ارزیابی خود شرکت سرمایه گذاری از سهام خود در توییتر ماسک که Fidelity به تامین مالی آن کمک کرده است، به دست می آید.
ارزش گذاری توییتر از Fidelity از زمانی که ماسک در اکتبر سال گذشته مدیریت را به دست گرفت، پیروی می کند. Fidelity به طور مداوم دارایی های خود در این شرکت را کاهش داده است و ارزش سهام خود را کاهش داده است. 56 درصد فقط یک ماه پس از بسته شدن خرید. در پایان فوریه، Fidelity بیشتر از سهام خود را کاهش داد 63 درصد قبل از اینکه در این ماه با دو سوم کامل از بین برود.
علیرغم ادعاهای اخیر ماسک در مورد شکست توئیتر یا حتی سودآور شدن آن، چشم انداز این شرکت چندان خوب نبوده است. توییتر حدود نیمی از بزرگترین تبلیغکنندگان خود را با به قدرت رسیدن ماسک از دست داد. بسیاری از آنها هنوز در اوایل سال جاری بازنگشته بودند و کسانی که به تبلیغات خود در این پلتفرم ادامه دادند، مبلغ قابل توجهی کمتر خرج کردند.
ماسک برای جبران این ضررها به مدلهای درآمدی مبتنی بر اشتراک مانند Twitter Blue و Subscriptions روی آورد، اما حتی این مدلها نیز ناموفق بودهاند.
توییتر آبی یک سرویس اشتراک ماهانه 8 دلاری است که ویژگیهای ممتازی مانند توییتها و ویدیوهای طولانیتر و همچنین نشان علامت آبی رنگی را به کاربران پرداخت میکند. بر اساس آخرین داده ها به گفته محقق تراویس براون، بسیار کمتر از 1 درصد از کل پایگاه کاربران فعال ماهانه توییتر در Twitter Blue مشترک شده اند.
دیگر محصول اشتراک توییتر که به نام اشتراک ها، به کاربران این امکان را می دهد که برای دسترسی به توییت های انحصاری دیوار پرداختی و سایر مطالب، هزینه ماهانه را مستقیماً به یک کاربر خاص توییتر پرداخت کنند. خود ماسک لو رفته او در ماه گذشته حدود 25000 مشترک داشت یا فقط 0.018 درصد از تقریباً 136.4 میلیون دنبال کننده ای که در آن زمان داشت.
ماسک از آن زمان این را اعلام کرده است لیندا یاکارینومدیر تبلیغات سابق NBCUniversal، قرار است جایگزین ماسک به عنوان مدیر عامل شود. این حرکت ظاهرا برای کمک انجام شد جزر و مد را برگرداند در مورد مشکلات توییتر با تبلیغ کنندگان. با این حال، ماسک به صراحت اعلام کرده است که بدون توجه به این موضوع در توییتر باقی خواهد ماند. جالب است که ببینیم ارزش گذاری توییتر در ماه های آینده به چه سمتی حرکت می کند.
#ارزش #توییتر #اکنون #یک #سوم #مبلغی #است #که #ایلان #ماسک #پرداخت #کرده #است