بازی موبایل حیوانات خانگی Peridot یک نیرنگ شایان ستایش و گران قیمت است

ژوئن 18, 2023 by بدون دیدگاه

گروهی از پریدوت های رنگارنگ در پس زمینه ای از قلب های چند لایه.

گروهی از پریدوت های رنگارنگ در پس زمینه ای از قلب های چند لایه.

طرح Niantic برای برنامه موبایل جدید Peridot فریبنده است: نوستالژی دوران Y2K با شگفتی های فناوری مدرن، تاماگوچی برای سال 2023.

اگر قرار باشد شرکتی به چنین موفقیتی دست یابد، آن شرکت Niantic است که با Pokémon GO سال 2016 فرهنگ جهانی را تغییر داد. مانند Pokémon GO، Peridot از واقعیت افزوده برای لایه گذاری یک حیوان عرفانی – به نام “نقطه” – روی محیط واقعی شما استفاده می کند. آنها آن را “داشتن حیوان خانگی، بدون آشفتگی” می نامند، زیرا چیزی برای تمیز کردن یا برداشتن وجود ندارد، و همچنین چیزی برای کشتن وجود ندارد. در Peridot، نقطه شما برای همیشه در دنیای دیجیتال زندگی می‌کند، بنابراین احساس گناه شدیدی که هنوز در مورد نادیده گرفتن تاماگوچی خود در کودکی احساس می‌کنید، در اینجا اعمال نمی‌شود.

همچنین ببینید: دلتنگ تاماگوچی شما؟ این حیوان خانگی مجازی دارای ویژگی های CES شامل یادگیری STEM است.

اما در حالی که Peridot این پتانسیل را دارد که بسیار کمتر آزاردهنده و بسیار جادویی تر از Tamagotchis در اواخر قرن باشد، schtick آن به همان سرعت قدیمی می شود.

شروع قوی (و شایان ستایش)

گیم پلی Peridot بسیار ساده است: یک Peridot را از تخم بیرون بیاورید و با غذا دادن و بازی کردن با آن به رشد آن از نوزاد به نوجوان تا بزرگسال کمک کنید.

پریدوت شما زندگی خود را با نوارهای خالی “گرسنگی” و “خستگی” آغاز می کند که باید به عنوان “نگهبان” آن را پر کنید. برای تهیه غذا و اسباب‌بازی، باید دایره‌ای روی صفحه‌نمایش بکشید تا به پریدوت خود نشان دهید که کجا باید در پنج نوع «سطح واقعی» که با هوش مصنوعی شناسایی می‌شود، «علوفه» کند: چمن، گیاه، ماسه، خاک، آب و سطوح غیر طبیعی (آجر، چوب و اساساً هر چیز دیگری). هر نوع سطح، انواع مختلفی از غذاها و چیزهای خوب، مانند توپ های تنیس طرح دار، تولید می کند. در حین بازی کردن و پرت کردن آنها، نقاط کمتر گرسنه می شوند و بیشتر تحریک می شوند و به سمت رشد خود امتیاز می گیرند. برآورده کردن خواسته‌های ساعتی آن‌ها، مانند «به یک نفر نگاه کن» یا «یک پیاز بخور» نیز امتیاز کسب می‌کند. در نهایت، به اندازه کافی درآمد کسب خواهید کرد تا نقطه تبدیل به یک نوجوان و سپس یک بزرگسال شود.

سه اسکرین شات از بازی که همگی پرل را نشان می‌دهند، پریدوت صورتی روشن، که در اطراف خانه من آویزان است.

سه اسکرین شات از بازی که همگی پرل را نشان می‌دهند، پریدوت صورتی روشن، که در اطراف خانه من آویزان است.

مروارید به عنوان یک نوزاد، سپس یک نوجوان، در اطراف اتاق نشیمن من شناور بود و روی زمین اتاق خواب من می خوابید. اعتبار: Niantic

نوزادان توپ‌هایی با چشم‌های درشت و رسا و پاهای کوچک کوتاه هستند. آن‌ها می‌توانند در هر محیطی که هستید بر روی زمین راه بروند، اما تمایل به شناور بودن نیز دارند و در حالی که شنا می‌کنند، چروکیده می‌شوند و در هوا تلنگر می‌زنند، دنباله‌ای از ستاره‌های درخشان را به جای می‌گذارند. این خصیصه پرواز نه تنها زیبا نیست، بلکه یک راه راحت برای بازی است تا از تعامل نقاط با اشیایی در محیط که برای الگوریتم AR دشوارتر است برای دیدن یا شناسایی آنها جلوگیری کند.

هنگامی که نقطه بالغ می شود، آنها می توانند با نقاط دیگری که در نزدیکی بازدید می کنند تولید مثل کنند. می‌توانید از طریق Campfire، برنامه پیام‌رسانی Niantic، درخواست «Hatch-A-Dot» را برای صاحب آن نقطه ارسال کنید. این یک فرآیند سخت است که شما را از تجربه خارج می کند و از شما می خواهد که به طور فعال Campfire را بررسی کنید تا ببینید آیا نگهبان دیگر درخواست را تأیید کرده است یا خیر. هنگامی که آنها این کار را انجام می دهند (اگرچه گاهی اوقات این کار را نمی کنند، احتمالاً به این دلیل که ویژگی Campfire هم در گیم پلی پنهان است و هم کاربر پسند نیست)، انیمیشنی از نقطه شما پخش می شود و نقطه آنها به اطراف می چرخد ​​و با هم می چرخد ​​تا زمانی که سه تخم ظاهر شود. رنگ و بافت هر تخم‌مرغ به ویژگی‌های نقطه کودک در داخل آن اشاره می‌کند، و می‌توان یک «تخم‌مرغ» خریداری کرد تا ببیند واقعاً هر نوزاد چه شکلی است.

سه اسکرین شات از بازی: یکی پوسته، نقطه زرد رنگ موزی من را نشان می دهد که در هوا در مقابل یک بندر شناور است.  وسط آن پریدوت پیچ مشکی من را نشان می دهد که در پیاده رو به سمت من می دود.  سومین عکسی از پیل است که در غرفه غذاخوری سبز رنگ وینیل نشسته است.

سه اسکرین شات از بازی: یکی پوسته، نقطه زرد رنگ موزی من را نشان می دهد که در هوا در مقابل یک بندر شناور است. وسط آن پریدوت پیچ مشکی من را نشان می دهد که در پیاده رو به سمت من می دود. سومین عکسی از پیل است که در غرفه غذاخوری سبز رنگ وینیل نشسته است.

به عنوان یک نوزاد پوست کنده شوید، در بندرگاه بچرخید. زمین بازی واکشی بیرون. پیل، در نوجوانی، در سفر به یک غذاخوری محلی. اعتبار: Niantic

من اولین نقطه خود را، Pitch، با دو نقطه دیگر که در نزدیکی بازدید می‌کنند، با ارسال یک درخواست “Hatch-A-Dot” به صاحبان آنها پرورش می‌دهم. وقتی آنها تایید می کنند، من پرل و پودر را بیرون می آورم که در حال تف کردن تصاویر Pitch در رنگ های مختلف هستند. با توجه به اینکه Pitch یکی از والدین آنهاست، و Pearl and Powder خواهر و برادر ناتنی هستند، منطقی است (من سعی می کنم از فکر کردن به این جنبه از بازی زیاد اجتناب کنم). اما این بازی نوید می‌دهد که هیچ دو Peridots شبیه هم نیستند، و ترکیبات Peridots بیشتر از ستاره‌های کهکشان وجود دارد، پس چرا مال من اینقدر خسته‌کننده است؟

نقطه چهارم من Peel است، یک نقطه کهن‌الگوی «نوع موز»، که بازی به‌عنوان یک مزیت کاربر اولیه بودن، آن را رایگان به من می‌دهد. ظاهراً 22 کهن الگوی دیگر وجود دارد که بازی می‌گوید من باید برای هچ کردن تلاش کنم. اما Pitch، Pearl و Powder یک کهن الگو ندارند. این به منیت والدین من آسیب می رساند و من را به عنوان یک کاربر گیج می کند: آیا همه بچه های من به یک اندازه خاص نیستند؟

اسکرین شات بازی خانواده پریدوت من: پودر، پوست، مروارید و پیچ

اسکرین شات بازی خانواده پریدوت من: پودر، پوست، مروارید و پیچ

خانواده نقطه من. می توانید ببینید که پودر و مروارید دقیقاً شبیه پدرشان، Pitch هستند. اعتبار: Niantic

اسکرین شات بازی با آرزوها: کمی پیاده روی کنید، ترفندها را تمرین کنید و قاصدک بخورید.

اسکرین شات بازی با آرزوها: کمی پیاده روی کنید، ترفندها را تمرین کنید و قاصدک بخورید.

آرزوهای پودر برای این ساعت: کمی پیاده روی کنید، ترفندها را تمرین کنید و قاصدک بخورید. اعتبار: Niantic

توسعه نیافته و بیش از حد پیچیده است

پس از از بین رفتن درخشش اولیه، مشخص می شود که برنامه هنوز برای پرایم تایم آماده نیست. در حالی که گیم‌پلی بازی گاهی اوقات می‌تواند بسیار ساده باشد، طرح‌بندی برنامه به طرز مضحکی درهم و برهم است و تجربه کاربر گیج‌کننده است. انواع رابط ها و ویژگی هایی وجود دارد که می توانند در هدف خود ساده، ساده یا روشن شوند. برای مثال، من ده‌ها درخواست برای Hatch-A-Dot با Pitch دریافت کردم، اما بیش از دو هفته طول کشید تا متوجه شدم که برای اینکه او برای نقاط دیگر قابل مشاهده باشد، باید او را به صورت دستی به یک Habitat در نزدیکی اضافه کنم. (محل فیزیکی شبیه به یک آبخوری محلی برای نقاط). اما دیگر نگهبانان چگونه توانسته بودند پیچ ​​را ببینند و با او دریچه شوند؟ من از زمانی که برنامه را دریافت کردم، بسیاری از این لحظات سردرگم را تجربه کرده ام، که به یک احساس عمومی بی نظمی می افزاید (طعنه آمیز، زیرا برنامه قول می دهد مانند “داشتن یک حیوان خانگی، بدون آشفتگی” باشد).

همچنین ببینید: بازی رایگان موبایل بلک پینک برای iOS و اندروید منتشر شده است

مثال دیگر فرآیند آموزش ترفند است. شما قرار است در ازای تمرین یک ترفند، غذای نقطه ای خود را بدهید و باید این کار را تا زمانی که آموزش آنها «تکمیل» شود، انجام دهید. اما مشخص نیست که چگونه می‌توان نقطه خود را در طبیعت بدون رشوه دادن به آنها یک ترفند کامل انجام داد.

این بازی همچنین باتری آیفون 14 پرو من را تا حد گرم شدن بیش از حد کاهش می دهد. بیش از چند بار، زمانی که صفحه نمایش شروع به سوزاندن نوک انگشتانم کرد، بازی را بستم.

و من را با دو ارز درون بازی شروع نکنید، که یکی خیلی زیاد است. “Gemstones” برای خرید اقلام در فروشگاه Peridot استفاده می شود و با رسیدن به یک سطح جدید Keeper یا به عنوان پاداش برای ورود هر روزه به دست می آید. “Sundrops” برای Hatch-a-Dot مورد نیاز است و با تکمیل کوئست ها یا جستجوی غذا در Habitats به دست می آید و همچنین می تواند در بازی هدیه داده شود. البته می توانید هم سنگ های قیمتی و هم ساندروپ ها را از فروشگاه بازی خریداری کنید. من همه اینها را با جستجوی آنلاین یاد گرفتم، زیرا بازی اصلاً آن را توضیح نمی دهد.

سه اسکرین شات از برنامه.

سه اسکرین شات از برنامه.

اشکالات فراوان: مروارید در گلهایی که بو می کند ناپدید می شود، آرزوها به اشتباه دو بار فهرست می شوند، و شاخ پیچ هنگام خواب با خز او ترکیب می شود. اعتبار: Niantic

به علاوه، ویژگی واقعیت افزوده نیاز به کار دارد. نقاط در تعامل با محیط خود تقریباً دائماً از بین می‌روند، چه از طریق ادغام با محیط اطراف خود و چه با ترکیب شدن با خودشان – مثلاً وقتی شاخ‌هایشان خز خودشان را لمس می‌کنند. آن‌ها گاهی در هوا راه می‌روند و به دنبال آن سایه‌ای می‌آیند، انگار روی زمین محکم راه می‌روند. گاهی اوقات غذا در کنار نقطه قرار می گیرد، اما آنها آن را نمی بینند، بنابراین آنها فقط در کنار هم می نشینند تا زمانی که غذا به کوله پشتی که از آن آمده بازگردد. بازی مملو از ویژگی‌های کوچک مانند این است که لذت تجربه کاربر را به مرور زمان از بین می‌برد.

در یک رویداد مطبوعاتی که من برای این برنامه شرکت کردم، نمایندگان Niantic گفتند که این بازی سال‌ها در حال ساخت بوده است. متأسفانه نمی توانید بگویید.

اما صبر کن! یک صید گران قیمت وجود دارد

بزرگترین ناامیدی این است که، پس از چند روز اول لذت بخش استفاده از برنامه، مشخص می شود که وقتی نقطه شما به بزرگسالی رسید، دیگر نیازی به تعامل مجدد با آن نیست. یعنی، مگر اینکه به آنها برای پرورش نیاز داشته باشید – و من نمی توانم باور کنم که دارم این را می نویسم. به نظر می رسد که هدف بازی بالا بردن سطح به عنوان یک Keeper و کشف کهن الگوهای جدید Peridot است و تنها راه برای انجام این کار، پرورش دادن، هچ کردن و بالا بردن یک نقطه بارها و بارها است.

در اینجا مالش نهفته است: در حالی که اولین نقطه شما رایگان است، ایجاد یک نقطه جدید مستلزم خرید یک “لانه” با قیمت بیش از 7000 قطره و 4.99 دلار است، چیزی که Niantic به راحتی از ذکر آن در کنفرانس مطبوعاتی غافل شد. و اگر می‌خواهید با تکمیل آن با قطره‌های خورشیدی یا سنگ‌های قیمتی بیشتر از این هزینه 4.99 دلاری عبور کنید، شانسی ندارید. Peridot فقط پول IRL را می پذیرد. این بدان معناست که برای درج 9 نقطه در عکس های تبلیغاتی بازی، باید حدود 40 دلار هزینه کنید.

یک ماکت اسکرین شات از برنامه Peridot که نه پریدوت متعلق به یک Keeper را نشان می دهد.

یک ماکت اسکرین شات از برنامه Peridot که نه پریدوت متعلق به یک Keeper را نشان می دهد.

یک تصویر تبلیغاتی از Niantic که نه Peridots را نشان می‌دهد که برای جوجه درآوردن آنها حدود 40 دلار هزینه دارد. اعتبار: Niantic

اسکرین شات از برنامه که پریدوت من و یک غریبه و هزینه "Hatch-A-Dot»  از این دو نفر: یک لانه و 7164 قطره آفتابی.

اسکرین شات از برنامه که پریدوت من و یک غریبه را نشان می‌دهد، و هزینه “Hatch-A-Dot” را از این دو مورد نشان می‌دهد: یک لانه و 7164 قطره آفتابی.

رابط برای خرید “Hatch-A-Dot”. اعتبار: Niantic

به کامنت های پست های اینستاگرام پریدوت نگاهی بیندازید، کاربران را مشاهده خواهید کرد نه خوشحالم از این، یا اینکه اساساً یک بن بست برای گیم پلی وجود دارد. یکی از پست‌های این هفته می‌گوید: «تا زمانی که دو نقطه‌ام را به بزرگسالی رساندم بازی کردم… از آن زمان به آن دست نزدم. “این بازی قطعاً با این سرعت زیاد دوام نخواهد آورد. چگونه می توانید یک بازی با هدف جوجه ریزی و ایجاد موجودات بیشتر بسازید اما برای تجربه مهمترین ویژگی بازی باید پول پرداخت کنید؟” دیگری می گوید.

پریدوت ادعا می کند که نقاط برای “پرورش هوی و هوس در جهان” ایجاد شده اند. اما همانطور که یکی از کامنت‌گذاران اینستاگرام اشاره کرد، انجام این کار زمانی که هزینه زیادی دارد، دشوار است. آنها نوشتند: “به دلیل دستمزد حریصانه شما برای کلاهبرداری، هیچ کس نمی تواند بازی کند.” “هوس” در همه زمان ها پایین است.”

#بازی #موبایل #حیوانات #خانگی #Peridot #یک #نیرنگ #شایان #ستایش #گران #قیمت #است