تغییر نام تجاری توییتر به X، وب سایتش شبیه به هم ریخته است

ایلان ماسک پس از دههها جستجو برای انجام کاری با نام دامنه X.com خود، بالاخره موفق شد آن را پیدا کرد. توییتر، یک برند شناخته شده در سطح جهانی که کلمه “توئیت” را وارد فرهنگ لغت اصلی در سراسر جهان کرد، ظاهرا دیگر وجود ندارد.
توییتر اکنون X است.
ماسک داشت قبلا صحبت شده در مورد استفاده از توییتر برای ایجاد چشم انداز نهایی خود برای یک برنامه همه چیز به نام X. با این حال، به نظر می رسد تصمیم برای تغییر نام توییتر به X در حال حاضر در آخر هفته جمع آوری شده است، و ماسک به معنای واقعی کلمه در میان پیروان خود برای طراحی لوگوی جدید جمع سپاری می کند.
ماسک گفت: «به زودی با برند توییتر و به تدریج با همه پرندگان خداحافظی خواهیم کرد. توییت کرد قبل از در نهایت انتخاب کردن یک طرح جدید.
لوگوی جدید این پلتفرم که اکنون با نام X شناخته میشود، به سادگی 𝕏 است، یک کاراکتر عمومی یونیکد که مخفف یک “ریاضی بزرگ دو ضرب شده” است.
و در ساعات اولیه صبح دوشنبه، ماسک کاهش یافته است لوگوی بدنام پرنده آبی توییتر در ازای 𝕏 در سراسر وب سایت. این شرکت همچنین آواتار تمام حسابهای رسمی خود را از پرنده آبی به لوگوی جدید “X” تغییر داد.
تغییر نام تجاری به این بزرگی معمولاً زمان و تلاش زیادی میطلبد – چیزی که ماسک به وضوح از عهده تیمش برنمیآید. X، پلتفرمی که قبلاً به نام توییتر شناخته می شد، در حال حاضر به نظر می رسد یک آشفتگی مطلق است، زیرا ماسک هنوز با همه پرندگان خداحافظی نکرده است.
در حالی که ماسک لوگوی پلتفرم را با نماد 𝕏 در صفحه اصلی خود جایگزین کرده است، این نسخه همچنان بازدیدکنندگان را به «امروز به توییتر بپیوندید» دعوت می کند.

اولین چیزی که بازدیدکنندگان با آن استقبال می شوند: بحران هویت توییتر / X. اعتبار: اسکرین شات قابل Mashable
کاربرانی که به دنبال ورود به سیستم هستند نیز با لوگوی جدید “X” روبرو میشوند که دقیقاً بالای پیامی تعبیه شده است که به آنها میگوید “ورود به توییتر” وارد شوند.

X می گوید وارد … توییتر شوید؟ اعتبار: اسکرین شات قابل Mashable
پس از ورود به سیستم، کاربران با لوگوی 𝕏 استقبال می شوند، جایی که پرنده آبی زمانی در بالای نوار منوی سمت چپ نشسته است. اما درست روبروی آن لوگو یک فیلد متنی وجود دارد که به کاربران می گوید «در توییتر جستجو کنند».

وارد X شوید، توییتر را جستجو کنید؟ اعتبار: اسکرین شات قابل Mashable
همه اینها برای کاربران این پلتفرم بسیار گیج کننده است، زیرا توییتر / X بسیار به نظر می رسد که در میانه یک بحران هویت است.
بدتر از همه، مهمترین بخش پازل – نام دامنه X.com – به طور کامل کار نمیکند. ماسک این تغییر مسیر را روز یکشنبه اعلام کرد، به این معنی که X.com باید کاربران را مستقیماً به Twitter.com ارسال کند. با این حال، در یک نشانه واقعی از یک ایده لحظه آخری – همانطور که این کار قبل از عرضه عمومی انجام می شد – به روز رسانی DNS برای بسیاری از کاربران منتشر نمی شود، زیرا گاهی اوقات مدتی طول می کشد تا به طور کامل اعمال شود. بنابراین، در حال حاضر، برخی از بازدیدکنندگان با رفتن به X.com با یک صفحه پارکینگ دامنه GoDaddy استقبال میشوند.

GoDaddy باید از تبلیغات رایگانی که از ماسک در طول تغییر نام توییتر دریافت کرده بسیار خوشحال باشد. اعتبار: اسکرین شات قابل Mashable
برخی از جنبههای پلتفرم ماسک در تغییر برند کاملا نادیده گرفته شده است. توییتر آبی، سرویس اشتراک حق بیمه 8 دلاری در ماه، هنوز توییتر آبی نامیده می شود.
شرایط خدمات و سیاست حفظ حریم خصوصی این پلتفرم همگی به توئیتر ارجاع می دهند و به جای طرح «X» که جایگزین لوگو در جای دیگری می شود، از لوگوی پرنده استفاده می شود.

سیاست حفظ حریم خصوصی توییتر و صفحات شرایط خدمات دست نخورده باقی مانده است. اعتبار: اسکرین شات قابل Mashable
بزرگترین محرک درآمد این پلتفرم، تجارت توییتر و سرویس تبلیغات توییتر آن، همگی دست نخورده باقی می مانند. از برندهایی که برای مدیریت تبلیغات خود در وبسایتی که اکنون به نام X شناخته میشود وارد سیستم میشوند، با پیام «توئیتر در حال #حاضر است» استقبال میشود.

تجارت توییتر در حال حاضر هنوز وجود دارد. اعتبار: اسکرین شات قابل Mashable
اما، جدای از بخشی از پلتفرم که از نظر تاریخی بیش از 90 درصد درآمد سالانه آن را به خود اختصاص می دهد، نقاط جالبی وجود دارد که ماسک مطمئن شد که این برند مجدد ساخته شده است.

فاویکون جدید توییتر / X اعتبار: اسکرین شات قابل Mashable
در حالی که فاویکون پرنده توییتر در اوایل صبح دوشنبه هنوز در ورودی URL در مرورگرهای وب قابل مشاهده بود، از آن زمان با علامت 𝕏 تعویض شده است.
این شرکت نیز شروع به کار کرد پایین آوردن تابلوی توییتر از دفتر مرکزی ساختمان سانفرانسیسکو بعدازظهر دوشنبه. و در داخل ساختمان، کارکنان شرکت بودند استقبال با لوگوی جدید «X» که در کافه تریا نمایش داده شد و نام اتاقهای کنفرانس کارکنان با نامهایی با مضمون X مانند «eXposure» و «s3Xy» تغییر نام داد.
#تغییر #نام #تجاری #توییتر #به #وب #سایتش #شبیه #به #هم #ریخته #است