راهنمای تبلیغات Weibo از آژانس دیجیتالی چین
در این راهنمای تبلیغات Weibo به شما در مورد تبلیغات در Weibo می گوییم: رویکردهای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی، توسعه استراتژی تبلیغاتی، کاربران هدف و مصرف کنندگان بالقوه در سایت و اینکه چرا باید در کنار سایر پلتفرم های تجارت الکترونیک چینی برای دستیابی به هدف خود استفاده شود. اهداف تجاری
Weibo چیست؟
امروزه Weibo (یا Sina Weibo) یکی از محبوب ترین پلتفرم های دیجیتال در بازار چین است که کاربران اینترنت چینی را که می خواهند به روز بمانند و نظرات خود را در مورد موضوعات داغ با دیگران به اشتراک بگذارند، جذب می کند.
سینا ویبو در آگوست 2009 و پس از مسدود شدن توییتر در چین راه اندازی شد. در ابتدا، این پلتفرم قرار بود به یک سرویس میکروبلاگینگ چینی جدید تبدیل شود و فضایی را که قبلاً توییتر اشغال کرده بود پر کند. با این حال، بعدها توسعه این پلتفرم به سمت گسترش ویژگی های کاربر و توسعه یک رسانه اجتماعی چند منظوره چینی رفت.
در نتیجه، علاوه بر پستهای کوتاه در سایت، امکان اشتراکگذاری مقالات کامل با محتوای گرافیکی، ارسال داستان، انجام نظرسنجی و پخش ویدئو و توسعه یک استراتژی بازاریابی جامع بر اساس ابزارهای بازاریابی متنوع وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد. در این راهنمای تبلیغاتی Weibo.
ویژگی های اصلی پلتفرم: کاربران و محتوای Weibo
Weibo یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی چین از نظر جامعه فعال Weibo است. برای مثال، KAWO تخمین میزند که MAU این پلتفرم تقریباً 302 میلیون نفر (سپتامبر 2021) است که مخاطبان هدف بسیار بیشتری نسبت به پلتفرمهایی مانند Baidu Tieba یا Zhihu است. پایگاه کاربران بزرگ Weibo آن را به یک پلتفرم رسانه اجتماعی بسیار پرطرفدار برای شرکت های چینی و خارجی علاقه مند به تبلیغ سریع و کارآمد تبدیل می کند. به همین دلیل است که اکثر برندهایی که تجارت طولانی مدت در چین انجام می دهند اکنون دارای حساب های Weibo هستند و از ابزارهای بازاریابی آنلاین گسترده ای که توسط پلت فرم رسانه های اجتماعی ارائه شده است استفاده می کنند.
اول از همه، به لطف جامعه فعال بزرگ و گزینه های هدف گذاری عمیق موجود در کابینت تبلیغات، این امکان وجود دارد که مخاطبان خود را با دقت بسیار بیشتری هدف قرار دهید. علاوه بر این، هزینه تبلیغات پرداخت شده در این پلتفرم نسبتاً پایین است، با 1000 نمایش فقط 5 یوان هزینه دارد. این ویژگی باعث میشود که این سایت در بین برندهای خارجی که تازه وارد بازار چین شدهاند محبوبیت خاصی پیدا کند.
در ادامه لازم است به جمعیت شناسی مخاطبان هدف اشاره کنیم. اکثر مخاطبان را مخاطبان جوان چینی تشکیل میدهند که محرکهای اصلی مصرف در چین هستند: 48 درصد از کاربران، مصرفکنندگان چینی بین 25 تا 34 سال هستند و 30 درصد دیگر از کاربران، مشتریان چینی زیر سن هستند. از 24. در عین حال، اکثر کاربران (59٪) در شهرهای با رشد سریع و در حال توسعه ردیف 3-4 زندگی می کنند که نشان دهنده قدرت خرید رو به رشد مخاطبان هدف پلت فرم است.
ویژگی دیگر ارزش بالایی است که برای محتوای خلاقانه با کیفیت بالا قائل شده است. از آنجایی که پستهای Weibo در ابتدا بر روی قالب انتشار کوچک متمرکز بودند، بخش بصری نقش مهمی در انتقال پیام پست و جلب توجه مخاطب دارد. بنابراین، برای شرکت هایی که می خواهند حساب Weibo خود را حفظ و توسعه دهند بسیار مهم است که به ایجاد محتوای گرافیکی و ویدیویی با کیفیت بالا در پست های Weibo توجه کنند.
برای اجرای تبلیغات Weibo چه چیزی لازم است؟
اول از همه، اگر می خواهید تبلیغات در Weibo را شروع کنید، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. مانند بسیاری دیگر از پلتفرم های رسانه های اجتماعی چینی، به شما امکان می دهد نه تنها یک حساب شخصی، بلکه یک حساب رسمی شرکتی نیز ایجاد کنید که نیاز به تأیید رسمی با اسناد رسمی در مورد شرکت شما دارد.
تایید اکانت برای یک شرکت خارجی 1000 دلار هزینه دارد که شامل تایید شرکت، اسناد، محضر و غیره می شود که خود پروسه تایید به طور متوسط 10 تا 15 روز طول می کشد.
تأیید نمایه شما مزایایی مانند ایجاد حساب تبلیغاتی با تبلیغات هدفمند، گزینه های سفارشی سازی اضافی برای صفحه اصلی Weibo، دسترسی به یک سیستم CRM برای تجزیه و تحلیل، پخش جریانی برای فروش زنده، اجرای مسابقات و تبلیغات و جلب اعتماد کاربران با یک حساب تأیید شده را به همراه دارد.
قبل از راهاندازی یک کمپین تبلیغاتی، توصیه میکنیم که مخاطبان هدف خود را به وضوح مشخص کنید و مطمئن شوید که حساب شما کاملاً طراحی شده و از محتوای مفید برای مشترکین احتمالی پر شده است. همچنین توصیه می کنیم قبل از راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی تمام عیار، چندین کمپین آزمایشی را با بنرها و پیشنهادات مختلف اجرا کنید.
هزینه تبلیغات Weibo چقدر است؟
اول از همه، تبلیغات پولی در پلتفرم دارای طیف گسترده ای از تنظیمات هدف گیری است. آنها شامل روشهای پرداخت (CPC، CPM، CPA)، انتخاب کلمه کلیدی، شناسایی مخاطب هدف، در نظر گرفتن ویژگیهای ایدهآل مشتری (جنس، سن، شهر و غیره) و سایر پارامترهای مرتبط هستند که میتوانند بر هزینه کمپینهای تبلیغاتی پولی و آنها تأثیر بگذارند. مدل های قیمت گذاری
حداقل بودجه روزانه 50 RMB و کمترین نرخ CPM (در هر هزار بار نمایش) 5 RMB است. در عین حال حداقل سپرده برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی باید حداقل 10000 یوان باشد.
انواع اصلی تبلیغات در Weibo
تبلیغات در استوری
قالب استوری ها در Weibo تقریباً مشابه قالب اینستاگرام است. در این مورد، تبلیغ موفق به استوری ها اجازه می دهد تا به عنوان یک تبلیغ در میان دنبال کنندگان هدف شما بالا بروند. در این قالب، امکان ارتقاء از طریق ایجاد و توزیع عناصر AR (واقعیت افزوده) وجود دارد.
مدت زمان ویدیوها در استوری ها می تواند تا 60 ثانیه باشد و اعتبار استوری ها 24 ساعت است.
تبلیغات از طریق تبلیغ موتور جستجوی Weibo
این قالب به شرح زیر است: یک کاربر نام تجاری شما را در نوار موتور جستجوی Weibo وارد می کند و حساب شما بدون در نظر گرفتن رتبه بندی ارگانیک ابتدا ظاهر می شود. گزینه دیگر زمانی است که کاربر درخواستی را در صفحه جستجو وارد نمی کند و خود Weibo گزینه هایی را با حساب شما در لیست ارائه می دهد.
راه دیگر استفاده از این نوع تبلیغات، تبلیغات بنری است. به عنوان مثال، اگر کاربری لوازم آرایشی مارک دار را جستجو کند، ممکن است بنر شما در نتایج جستجو ظاهر شود.
تبلیغات فید Weibo
تبلیغات فید یک قالب تبلیغاتی محبوب در Weibo است که شامل پستهای پولی است که برندها میتوانند برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود با فالوورهای فعلی خود به اشتراک بگذارند. این تبلیغات اغلب بین چند پست از حسابهای فالو شده در فیدهای خبری کاربران، از جمله فیدهای فالوورهای آنها و فیدهای کاربران خودشان، ظاهر میشوند.
آگهیهای فید خبری نوعی از آگهیهای خوراکی هستند که در فیدهای خبری کاربرانی که قبلاً اکانت برند را دنبال نمیکنند ظاهر میشود. این به کسب و کارها اجازه می دهد تا به مخاطبان بیشتری دست یابند و دنبال کنندگان جدیدی جذب کنند.
از آنجایی که تبلیغات فید با همان قالب پست های معمولی در فیدهای کاربران ظاهر می شود، در مقایسه با سایر قالب های تبلیغاتی مانند Fan Headlines یا تبلیغات نمایشی، شانس بیشتری برای مشاهده دارند. در نتیجه، بسیاری از برندها ترجیح میدهند آگهیهای خوراکی را با انواع دیگر تبلیغات ادغام کنند تا دسترسی و تعامل خود را در میان مشتریان بالقوه به حداکثر برسانند.
تبلیغات نمایشی Weibo
تبلیغات نمایشی یک قالب تبلیغاتی مؤثر در Weibo است که از تبلیغات بصری جذابی تشکیل شده است که میتواند بر اساس جمعیتشناسی، علایق و رفتار مخاطبان خاص را هدف قرار دهد. دو نوع تبلیغات نمایشی وجود دارد: تبلیغات بنری و تبلیغات بینابینی که تبلیغات تمام صفحه هستند که بین محتوا ظاهر می شوند. Weibo گزینههای هدفگیری متنوعی را برای تبلیغات نمایشی ارائه میکند، از جمله هدفگیری کلمه کلیدی، هدفگیری علاقه و هدفیابی مکان. این به تبلیغکنندگان اجازه میدهد تا با دقت و دقت به مخاطبان مورد نظر خود دست یابند، و تبلیغات نمایشی را به ابزاری قدرتمند برای کسبوکارهایی تبدیل میکند که به دنبال افزایش آگاهی از برند و ایجاد تعامل در Weibo هستند.
تبلیغات سرفصل و فن تونل
تبلیغات سرفصل طرفداران یک قالب تبلیغاتی محبوب در Weibo است که به برندها اجازه میدهد پستها یا حسابهای خود را برای مخاطبان گستردهتری تبلیغ کنند. عناوین طرفداران در بالای فید خبری کاربر نمایش داده می شوند و به عنوان تبلیغات “Fan Headline” یا “Fan Connect” برچسب گذاری می شوند.
دو نوع تبلیغات Fan Headline وجود دارد: Fan Headline برای پست ها و Fan Headline برای حساب ها. تبلیغات مربوط به Fan Headline برای پست ها برای تبلیغ یک پست خاص به مخاطبان بیشتر استفاده می شود، در حالی که تبلیغات Fan Headline برای حساب ها برای تبلیغ یک حساب و به دست آوردن فالوورهای بیشتر استفاده می شود.
علاوه بر تبلیغات Fan Headline، Weibo یک قالب تبلیغاتی منحصر به فرد به نام Fan Tunnel را نیز ارائه می دهد. تبلیغات Fan Tunnel هنگام مرور جدول زمانی خود برای کاربران نمایش داده می شود و برای افزایش تعامل با یک برند یا محصول طراحی شده است. تبلیغات Fan Tunnel به عنوان یک بنر مارک در پایین صفحه کاربر ظاهر می شود و می تواند با عناصر تعاملی برای تشویق مشارکت کاربر سفارشی شود. با فن تونل، برندها فرصتی برای ایجاد یک تجربه به یاد ماندنی و تعاملی برای کاربران دارند که منجر به افزایش آگاهی و وفاداری از برند می شود.
تبلیغات Fan Headline و Fan Tunnel ابزارهای قدرتمندی برای برندهایی هستند که به دنبال افزایش دید و تعامل در Weibo هستند. با استفاده از این فرمت های تبلیغاتی، برندها می توانند به طور موثر به مخاطبان هدف خود دست یابند و به اهداف بازاریابی خود دست یابند.
تبلیغات تمام صفحه
تبلیغات راه اندازی برنامه تمام صفحه گران ترین نوع تبلیغات در Weibo هستند. مزیت مهم این قالب این است که به طور منظم توسط حدود 190 میلیون کاربر Weibo مشاهده می شود، به این معنی که می توانید در Weibo برای مخاطبان زیادی تبلیغ کنید. علاوه بر این، تبلیغات تمام صفحه از 3 فرمت پشتیبانی می کنند و می توانند دقیقاً هدف گذاری شوند و در مناطق مختلف قرار بگیرند. مدت زمان ویدیو برای تبلیغات تمام صفحه 3 یا 5 ثانیه است.
راه های دیگر برای تبلیغ در Weibo
فرصت های دیگری وجود دارد که به شما امکان می دهد استراتژی بازاریابی خود را بهبود بخشید و با تبلیغ برند خود به روشی ارگانیک تر، در Weibo تبلیغ کنید.
قرعه کشی ها Weibo دارای قرعهکشیهای نقدی و جوایز است، که در آن کاربران میتوانند با رعایت برخی الزامات مانند دنبال کردن یک حساب، لایک کردن یا نظر دادن در مورد یک پست Weibo، برنده پول یا محصول شوند.
بازنشر می کند. این گزینه شبیه به قرعه کشی است و از دنبال کنندگان موجود می خواهد که پست کاربر (مربوط به محصول شما) را در فید کاربران منتشر کنند و پیوندهایی را به پست اصلی Weibo شما ارسال کنند. سپس، کاربران را انتخاب میکنید تا به آنها جایزه بدهید، به عنوان مثال، یک کمپین آزمایشی رایگان یا یک کمپین فروش فلش مربوط به محصول خود را انجام دهید.
کمپین جمع آوری محتوا هدف این رویکرد تشویق کاربران به ارسال محتوای ارگانیک مرتبط با برند یا محصول است. کاربران یک ویدیو، تصویر، بررسی محصول را طبق دستورالعمل برگزارکننده ارسال می کنند، سپس برندگان انتخاب می شوند و جوایز ارسال می شود.
تبلیغ موتور جستجوی Weibo بر اساس کلمات و موضوعات کلیدی این رویکرد مشابه رویکردهایی است که معمولاً توسط بازاریابان موتورهای جستجو اجرا می شود. ایده این رویکرد برای ارتقاء موتور جستجوی Weibo این است که می توانید کلمات کلیدی یا موضوعاتی را خریداری کنید که شما را به بالای نوار جستجو برساند. برخلاف تبلیغات بنری که در وادار کردن کاربران به کلیک کردن بر روی لینک محصول خارجی موثرتر هستند، این روش ترافیک ارگانیک را بهبود می بخشد.
KOL. Weibo همچنین به شما این امکان را می دهد که با رهبران عقیده در تعامل باشید. فرمت های اصلی برای تعامل با رهبران نظر کلیدی بر اساس کمپین های خلاقانه است. به عنوان مثال، یک KOL می تواند یک پست حمایت شده با یک جزء بصری جذاب ایجاد کند، به شما کمک کند تا مسابقاتی را برای جذب دنبال کنندگان بالقوه سازماندهی کنید، پخش زنده را انجام دهید که در آن کاربران بتوانند به صورت آنلاین خرید کنند، پست Weibo تعیین شده شما را منتشر کنند و غیره.
سوالات متداول
مزیت بازاریابی Weibo در مقایسه با WeChat چیست؟
بازاریابی Weibo در مقایسه با WeChat دسترسی گستردهتری دارد و دسترسی آسانتری به محتوای تولید شده توسط کاربر دارد. علاوه بر این، تبلیغات آنلاین در Weibo به طور کلی مقرون به صرفه تر از تبلیغات ویچت است.
هدف از تبلیغات Weibo چیست؟
هدف تبلیغات در این پلتفرم افزایش پایگاه فالوور برای تبلیغ برندها و محصولات در بازار چین، افزایش شهرت و آگاهی برند و افزایش ترافیک و فروش است. این سایت به برندها اجازه میدهد تا جمعیتشناسی و علایق خاصی را هدف قرار دهند تا مطمئن شوند پیامشان به مخاطبان مناسب میرسد، که منجر به تعامل و نرخ تبدیل بیشتر میشود.
آیا مد یک موضوع محبوب در Weibo است؟
بله، مد یک موضوع پرطرفدار در سایت است و مطابق با خواسته کاربران است. بسیاری از پستهای مرتبط با مد در این پلتفرم به اشتراک گذاشته میشوند و مورد بحث قرار میگیرند و حسابهای مد زیادی برای کاربران Weibo تبلیغ میشوند. کاربران اخبار و بهروزرسانیهای مد را از این حسابها و همچنین از صفحه اصلی تبلیغکننده دنبال میکنند. دوستان Weibo اغلب تجربیات و ترجیحات مد خود را به اشتراک می گذارند، در حالی که برخی از کاربران نیز تمایل خود را برای خرید اقلام مد خاص ابراز می کنند.