«ناخن‌های شیر زغال‌اخته» TikTok فرهنگ روند پرسشگری اینترنتی را دارند

جولای 21, 2023 by بدون دیدگاه

سه اسکرین شات از TikTokers که در مورد ناخن های شیر زغال اخته صحبت می کند، در مقابل یک پس زمینه گرادیان آبی.

سه اسکرین شات از TikTokers که در مورد ناخن های شیر زغال اخته صحبت می کند، در مقابل یک پس زمینه گرادیان آبی.

“ناخن های شیر زغال اخته” ظاهرا هستند را سبک مانیکور برای تابستان.

به‌اصطلاح زیبایی‌شناسی با برچسب‌های آرزومندی مهر شده است: «مطلوب‌ترین»، «تازه‌ترین» و «تأیید شده توسط افراد مشهور». در اواخر ژوئن و ژوئیه، این سبک به لطف ترکیبی از گروه اصلی از افراد مشهور با پوشیدن لاک خاص آنلاین (به این فکر کنید: Sofia Richie، Dua Lipa) و پیش‌بینی‌کنندگان روند در TikTok که برای شناسایی رنگ پرش می‌کردند، ویروسی شد. در گوگل، «ناخن های شیر بلوبری» حتی به یک عبارت جستجو تبدیل شد.

اما همانطور که TikToker Vaishnvi اشاره کرد، در یک ویدیوی به اشتراک گذاشته شده با نزدیک به 2 میلیون بازدید، این مانیکور چیزی بیش از سایه آبی روشن نیست. “شیر زغال اخته” فقط یک روش عمیق شاعرانه برای بیان آن است. حداکثر، آبی خاص که توسط اینفلوئنسرها و رسانه ها تبلیغ می شود را می توان پودری یا کم رنگ توصیف کرد.

همچنین ببینید: صورتی فکر کنید: ظهور و تکامل #Barbiecore

و این به یک مشکل بزرگتر اشاره می کند، اینکه اینترنت اکنون چالش برانگیز است: یکی از یکنواختی ها و یک چرخه روند به طور فزاینده کوتاه مدت و همیشه در حال تغییر.

مردم آنلاین در مورد تله روند بحث می کنند و پیشنهاد می کنند که جامعه بیش از هر زمان دیگری در آن گرفتار شده است و با انجام این کار، احساس خود و فردیت خود را از دست می دهند. به عنوان مثال وایشنوی در ویدیوی خود گفت: “آمریکا دچار بحران فردیت شده است.” او در ادامه به بحث درباره تأثیر غیرقابل حل هیلی بیبر و ریچی بر روندها پرداخت. اگر ریچی موهای خود را به روش خاصی از هم جدا می کند، او رسماً قسمت کناری را “بازگردانده” کرده است. اگر بیبر هر کاری انجام دهد، به یک روند زیبایی بدل می شود.

فردی که ناخن های خود را با سایه آبی روشن می کند.

فردی که ناخن های خود را با سایه آبی روشن می کند.

اعتبار: @yodeebs

دست زنی که ناخن های سفید را نشان می دهد.

دست زنی که ناخن های سفید را نشان می دهد.

اعتبار: @cynthiamhuang

این جنبه از فرهنگ سلبریتی دقیقاً جدید نیست. مدت‌هاست که نیروی زیربنایی در پس نفوذ، تبلیغات و بازاریابی بوده است: کسانی که تأثیر فرهنگی دارند، به ویژه در زیبایی یا مد، دارای گرایش‌هایی هستند که ما شاهد تکرار آن در همه چیز از فروشگاه‌ها تا لباس‌های خیابانی هستیم. بسیاری اعلام کرده‌اند که زمان نفوذ سلبریتی‌ها به پایان رسیده است، اما وسواس‌های ما در مورد زیبایی‌شناسی – و روشی که اقلامی مانند لاک‌های آبی تغییر نام‌دهنده فرهنگی، اما با این وجود معمولی از قفسه‌ها بیرون می‌روند – ممکن است چیز دیگری را بیان کند.

به نظر می‌رسد افرادی که علیه «ناخن‌های شیر بلوبری» صحبت می‌کنند، کسانی هستند که از زیر و بم تبلیغاتی وزوز آنلاین خسته شده‌اند. با چرخه روند مدرن که از سال ها به ماه ها کاهش یافته است انجام می شود. و به طور کلی نسبت به تأثیرگذاری تردید دارند. در سال جاری به افزایش تأثیرگذاری بر TikTok نگاه نکنید. مردم خسته از مصرف‌گرایی افسارگسیخته در این اپلیکیشن، شروع به انتقاد از کالاهای ویروسی مانند ماسارا و روغن‌های لب کردند و نگاه انتقادی خود را به اینفلوئنسرها معطوف کردند. Deinfluencing که بیش از 747 میلیون بازدید در TikTok دارد، کند نشده است.

به نظر می‌رسد که واکنش‌های متقابل علیه «ناخن‌های شیر بلوبری» با این جنبش، یا حداقل این نوع تفکر هم‌گرا باشد. این همچنین نظری است در مورد تجاری سازی و نام تجاری اضافی حتی غیر توصیفی ترین محصولات و شیوه های لباس پوشیدن از لحاظ تاریخی. عبارات رمانتیک (آرایش لاته، دختر گاوچران ساحلی، ناخن های دونات لعاب دار) همه چیز را به زیبایی شناسی ملموس و آگاهانه تبدیل می کند. به نظر می رسد یک خشم جمعی در مورد این الگو وجود دارد.

TikToker @caitlyn در پستی که بیش از 3 میلیون بازدید داشت، تحلیل کرد که چرا این ناخن‌ها اینترنت را «به‌طور منحصربه‌فردی ناراحت کرده‌اند». او می‌گوید: «سرمایه‌داری فقط درک انتخاب را به ما ارائه می‌دهد. او ادامه می دهد که محصولاتی که منجر به روندهایی مانند “ناخن های شیر زغال اخته” می شوند، اساسا یک “طرح بازاریابی” هستند، و در نتیجه سرمایه داری، صرفا “برای شما انتخاب شده اند.”

او در ویدیوی دیگری ادامه می دهد: «ناخن های شیر بلوبری مهم نیست». این واقعیت که دائماً همان چیزها را به ما می‌فروشند و در یک چرخه بی‌پایان مصرف بسته‌بندی می‌شوند، همین است.»

بر کسی پوشیده نیست که TikTok راهی برای فروش یک تصویر خاص است، یک رویای سرپرست. زیبایی‌شناسی که به‌خوبی گره‌خورده و برچسب‌گذاری شده است، می‌تواند به سرعت در پلتفرم به دیوانگی تبدیل شود، که خود ماشینی برای مصرف‌گرایی است. چیزی که این TikToker ها با آن مبارزه می کنند جریان مداوم مصرف گرایی است. اما آنها همچنین، به طور اساسی، مخالف این ایده هستند که چنین روندهایی مظهر ذوق و خلاقیت هستند. آنها ممکن است، در واقع، کاملا برعکس باشند.

#ناخنهای #شیر #زغالاخته #TikTok #فرهنگ #روند #پرسشگری #اینترنتی #را #دارند