کاربران VPN و ربایندگان آدرس IP هزینه تبلیغات را به هم می ریزند
با تشویق بازاریابان وابسته که VPN ها را تبلیغ می کنند، مصرف کنندگان برای خدمات VPN مانند NordVPN ثبت نام می کنند. Vinod Kashyap، رئیس محصول Digital Element، شکافهای تاریک امنیت IP را روشن میکند و اینکه چگونه کاربران VPN و ربایندگان آدرس IP مانع از استفاده شما از هزینههای تبلیغاتی شما میشوند.
مصرف کنندگان امروزی به خوبی از تهدیداتی که بازیگران بد برای حریم خصوصی و امنیت خود هنگام گشت و گذار در وب ایجاد می کنند آگاه هستند. و آنها به همان اندازه از اطلاعاتی که تبلیغ کنندگان در زندگی دیجیتال خود از آنها جمع آوری می کنند آگاه هستند. بسیاری آموخته اند که چگونه رفتار آنلاین خود را ناشناس کنند.
اما حریم خصوصی ارائه شده توسط VPN ها به همان اندازه برای کلاهبرداران یک مزیت برای شهروندان خصوصی است. و علاوه بر کلاهبرداری های خود بر روی مصرف کنندگان، آنها همچنین چشم خود را به بودجه کمپین تبلیغاتی می بندند.
چرا آدرسهای IP ناشناس به تبلیغکنندگان آسیب میزند؟
برخی از VPN ها بیشتر از ارائه حریم خصوصی انجام می دهند. به عنوان مثال، برخی به کاربر اجازه می دهند مکان خود را برای فریب یک وب سایت “انتخاب” کند. این قابلیتی است که مصرف کنندگانی را که می خواهند کارهایی مانند دسترسی به محتوای جریانی با محدودیت های جغرافیایی انجام دهند را جذب می کند.
همچنین این ویژگی است که عاملان کلاهبرداری تبلیغاتی اغلب از آن استفاده می کنند. کلاهبرداران مزارع کلیک را راه اندازی می کنند – سایت های خبری جعلی و ربات ها برای کلیک بر روی تبلیغات. آنها آن اسلات تبلیغاتی را از طریق مبادلات برنامهای به تبلیغکنندگان میفروشند و پس از قرار گرفتن، رباتها به کار خود میپردازند و روی تبلیغات کلیک میکنند تا نرخ کلیک (CTR) را افزایش دهند و درآمد جمعآوری کنند. VPN ها به آنها اجازه می دهند در مناطق جغرافیایی هدف یک کمپین ظاهر شوند.
رباتهایی که خود را شبیه انسان میکنند، تجارت بزرگی هستند و میلیاردها دلار از تبلیغکنندگان میدزدند. ناشران نیز رنج می برند زیرا فرصت کسب درآمد را با پر کردن جایگاه های تبلیغاتی خود از دست می دهند.
یکی از راههای موفقیت مزارع کلیک این است که با استفاده از VPN و/یا پروکسی مسکونی مناسب، رباتها میتوانند کاربران معتبری باشند که در هر منطقه جغرافیایی که تبلیغکننده هدف قرار داده است، به نظر میرسند.
بیشتر ببین: چگونه بلاک چین می تواند به حل تقلب تبلیغاتی کمک کند
VPN ها همه چیز را پیچیده تر می کنند
استفاده از VPN از زمان بیماری همه گیر افزایش یافته است و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت به این زودی نشان نمی دهد. برخی از این VPN ها ویژگی هایی مانند عدم ورود به سیستم و پرداخت ناشناس را ارائه می دهند که مخفی شدن را برای بازیگران شرور که کمپین های تبلیغات بدافزار و بدافزار راه اندازی می کنند آسان می کند. این نوع کلاهبرداریها همیشه با تاکتیکهای استانداردی که تیمهای کیفیت ترافیک به کار میگیرند، شناسایی نمیشوند. به عنوان مثال، تبلیغاتی که از پنهان کاری استفاده می کنند (به عنوان مثال، استتارing) با فیلتر کردن قبل از مناقصه شناسایی نمی شوند یا در لیست گنجاندن قرار نمی گیرند.
که مسائل را پیچیده تر می کند، تیم های کیفیت ترافیک اغلب ترافیک ناشی از سرویس های میزبانی را به عنوان ترافیک نامعتبر (IVT) در نظر می گیرند، اما کاربرانی که از یک محوطه شرکتی که چارچوب امنیتی صفر اعتماد را پیاده سازی کرده است آنلاین می شوند، برچسب نامعتبر خواهند بود.
و به طور کلی ترافیک مسکونی در نظر گرفته می شودقرمز امن و مشروع. امروز ما باید این فرض را دوباره بررسی کنیم که یک محصول جدید از بازیگران بد یاد گرفته اند که چگونه در پشت آدرس های IP مسکونی پنهان شوند و با ترافیک قانونی ترکیب شوند. در نتیجه، انسانهای به ظاهر واقعی، رباتهایی هستند که بودجه تبلیغکننده را بالا میبرند.
بدون گلوله نقره ای، اما زمینه کمک می کند
برای جلوگیری از این نوع تقلب، صنعت تبلیغات دیجیتال تاکتیکهای متعددی را به کار میگیرد، از جمله فیلتر کردن قبل از مناقصه و تجزیه و تحلیل پس از مناقصه برای ارزیابی مشروعیت ترافیک، همراه با فهرستهای گنجاندن و حذف ناشران برای اطمینان از عدم نمایش تبلیغات در سایتهای جعلی. .
این تلاش ها می تواند کاملاً موفقیت آمیز باشد. برای مثال، گزارش معیار TAG US نشان میدهد که کمپینهایی که از طریق کانالهای تأیید شده TAG اجرا میشوند، کمتر از ۹۸/۰ درصد کلاهبرداری تبلیغاتی دارند. این ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما زمانی که تبلیغات را در نظر بگیرید 189.3 میلیارد در آن سال، 1.89 میلیارد دلار از دست رفت – با هر تعریفی جرم بزرگی بود. اما همه ترافیک از طریق کانال های TAG انجام نمی شود. در این موارد، تقلب می تواند تا 11 درصد از ترافیک را تشکیل دهد.
این بدان معناست که صنعت باید ابزارهای بیشتری را برای مبارزه به ارمغان بیاورد. دادههای هوشمند IP نقش مفیدی دارند زیرا میتوانند زمینه ارزشمندی را برای ترافیک درون یک کمپین ایجاد کنند و تیمهای کیفیت ترافیک را قادر میسازند بین ترافیک قانونی و مشکوک تمایز قائل شوند.
متن آدرس IP: بیش از یک آدرس
همه آدرس های IP حاوی مقدار زیادی زمینه هستند، به عنوان مثال، داده های اطلاعاتی که آدرس واقعی را احاطه کرده است. این داده ها شامل:
- داده های موقعیت جغرافیایی (کشور، شهر، پستی/کد پستی)
- داده های پروکسی (به عنوان مثال، داده های IP پوشانده شده که کلاهبرداران می توانند استفاده کنند)
- همسایگان/مثل آدرس های IP
- مصرف خانگی در مقابل استفاده تجاری
- نوع دستگاه یا سرورها
- فعالیت
- نام شرکت
- ارائه دهنده VPN و نوع خدمات
تیم های کیفیت ترافیک میتوانند از این دادهها برای کمک به تعیین اینکه کدام آدرسهای IP تلفن همراه قانونی هستند و کدامیک با حلقههای باتنت شناخته شده مرتبط هستند، استفاده کنند. همچنین میتواند به آنها کمک کند تا تشخیص دهند چه زمانی آدرسهای IP تلفن همراه بهطور قابلتوجهی ثابت و احتمالاً تقلبی هستند (کاربران واقعی تلفن همراه در حال حرکت هستند، و دستگاهی که در همان مکان میماند در حالی که روی تبلیغات ۲۴ ساعته کلیک میکند، بسیار مشکوک است).
بیشتر ببین: راهنمای شکست دادن تقلب: چگونه از تبلیغات خود محافظت کنیم
راه حل های اطلاعاتی تهدید VPN
راهحلهای اطلاعاتی تهدید میتوانند به تیمهای کیفیت ترافیک کمک کنند تا به افزایش استفاده از VPN و تهدیداتی که برای اکوسیستم تبلیغات دیجیتال ایجاد میکنند واکنش نشان دهند. چنین راهحلهایی ارائه میکنند که آیا از ویژگیهای دوست کلاهبردار مانند عدم ثبت گزارش یا پرداخت از طریق ارز دیجیتال، آدرسهای IP مربوط به ارائهدهنده، نوع ترافیک و موارد دیگر پشتیبانی میکند.
این اطلاعات بینش میتواند به تیمهای کیفیت ترافیک کمک کند تا دادههای پراکسی را شناسایی کنند، که ممکن است یک آدرس IP پنهانی باشد که کلاهبرداران میتوانند از آن استفاده کنند. همچنین می تواند به آنها کمک کند تا بین VPN های مخاطره آمیز یا خوش خیم تر تمایز قائل شوند تا بتوانند تصمیم بگیرند کدام ترافیک را بپذیرند و کدام را رد کنند.
نکته مهم این است که تیمها میتوانند تشخیص دهند که تبلیغات واقعاً کجا مشاهده میشوند و آیا برای یک کمپین منطقی است یا خیر. و آنها میتوانند ببینند چه زمانی یک دسته از «IPهای جالب» کلیک میکنند، اما نمیتوانند آنها را به هیچ چیز مرتبط با کمپینها متصل کنند. در چنین مواردی، تیمهای کیفیت ترافیک میتوانند آدرسهای IP مشکوک را برای بررسی به شرکای کیفیت و اندازهگیری خود ارسال کنند.
داده های هوشمند IP نوشدارویی برای کلاهبرداری تبلیغاتی نیست و هیچ تیم کیفیت ترافیک نباید به آن نگاه کند. نقش آن در پزشکی قانونی و تنظیم بهترین شیوه ها است.
چالش هایی که با امنیت VPN با آن روبرو هستید چیست؟ با ما به اشتراک بگذارید فیس بوک، توییتر، و لینکدین.
منبع تصویر: Shutterstock
اطلاعات بیشتر در مورد امنیت VPN
#کاربران #VPN #ربایندگان #آدرس #هزینه #تبلیغات #را #به #هم #می #ریزند