FTC از آمازون به دلیل ترغیب کاربران به اشتراک در Prime شکایت کرد
کمیسیون تجارت فدرال روز چهارشنبه از آمازون به دلیل ترغیب غیرقانونی مصرف کنندگان برای ثبت نام در سرویس Prime و سپس ممانعت از لغو اشتراک از آمازون شکایت کرد که تهاجمی ترین اقدام علیه این شرکت تا به امروز توسط رئیس آژانس، لینا خان، بوده است. از یک گزارش: FTC در بیانیه ای اعلام کرد، این شکایت که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای منطقه غربی واشنگتن تنظیم شده است، استدلال می کند که آمازون از تاکتیک های طراحی در وب سایت خود موسوم به “الگوهای تاریک” استفاده کرده است تا مردم را به اشتراک در Prime استفاده کند. و هنگامی که مصرف کنندگان می خواستند لغو کنند، مجبور بودند برای انجام این کار یک فرآیند بیزانسی را طی کنند.
خانم خان در بیانیهای گفت: «آمازون افراد را فریب داد و بدون رضایت آنها را به اشتراکهای مکرر انداخت و نه تنها کاربران را ناامید کرد، بلکه هزینههای قابل توجهی نیز برای آنها به همراه داشت. این شکایت اولین باری بود که FTC آمازون را تحت رهبری خانم خان، که با انتقاد ویروسی از این شرکت به شهرت رسید و در حال تشدید نظارت بر غول تجارت الکترونیک است، به دادگاه می برد. خانم خان گفته است که قدرتی که شرکتهای بزرگ فناوری بر تجارت آنلاین دارند، مستلزم آن است که قانونگذاران بسیار تهاجمیتر باشند و اقداماتی را علیه آنها آغاز کرده است./i.
#FTC #از #آمازون #به #دلیل #ترغیب #کاربران #به #اشتراک #در #Prime #شکایت #کرد